Friday 15 February 2008

Dia Orang Sayang Sama Saya

Reporter: Datuk, you look very tired? Must have been a long hard day?

Samy: I say, jangan panggil Datuk la. Saya orang biasa saja. Saya mau berkhidmat untuk negara, berkhidmat untuk rakyat jelata. Ta mau la itu Datuk, Datuk sumua. Pangil Samy cukup la. Saya selalu jugak ini macam, banyak humble punya orang.

Reporter: Er, Mr. Samy, will you be seeking for another term in office?

Samy: If you want to talk to me in English then just call me Sam. No need mr, mr all. Of course I will be seeking another term, and another and another. The Indian people simply love me la. Hari-hari saya tirima sms suroh bertanding. Ada yang cakap dia mau bunuh diri kalu saya tak bertanding. Ayo, yo, macam mana ni? Tak tau la apa pasai dia orang banyak sayang sama saya. Mungkin sebab saya kirja banyak kuat. Siang malam, I work for them. I always work for them. Sometimes I cry at night thinking of the people. Ayoo, kadawale, how some more I can help them. I want to help them la. Saya tak bule tahan tengok orang susah. Saya nangis dalam saya punya hati bila tengok orang susah. Ayoo muruga, muruga. Tengok ini ayer mata? Ini butol punya, bukan tipu punya.

Reporter: There is talk in town that you may be dropped. Are you aware of that?

Samy: I say, talk is cheap la. Everyone can talk. Butol apa, sumua orang bole cakap punya. Ini Negara demokrasi, sapa pun bole cakap. Saya tadak marah. Tuhan jugak tau. Tausah percaya sama itu market talk la. Pakla sudah cakap sama saya, saya misti bertanding. Dia cakap, kalu saya tadak kalu, itu cabinet akan sunyi. Ha, ha, ha. Tatau la apa pasai Pakla banyak sayang sama saya.

Reporter: So, you are saying all those talk are rumours?

Samy: I say my friend, rumours la, apa lagi? I say man, baru tadi saja Jeanne, itu Pakla punya bini ada call cakap Pakla panggil pi makan setengah hari dia punya rumah. Ayoo, kadawale, tatau la apa pasai Jeanne sama Pakla banyak sayang sama saya. Dia orang satu kali pun tadak panggil Kheng Yaik pi makan? Satu kali pun tadak panggil kating pi makan? Sama saya jugak diaorang selalu panggil.

Reporter: Lim Kit Siang said that the Indian community has lost faith in you. He advised you to quit. Your comments please.

Samy: Kit siang? Sapa itu Kit Siang? Itu DAP punya orang ka? Apa dia tau orang India punya hal? Itu DAP sudah mati la, sudah mati. Pigi cakap sama dia, jaga dia punya pati dulu. Suro dia kasi hidop itu DAP dulu. DAP sudah mati la. Ha, ha, ha, ha, DAP sudah mati la. Butol, saya sumpa DAP sudah mati la. Ini satu orang saja Malaysia punya dalam tadak sayang sama saya.

Reporter: The HINDRAF rally revealed that many Indians are not pleased with the MIC. They are angry. They feel marginalized and they blame you for allowing this to happen.

Samy: HINDRAF? What HINDRAF? Let me tell you this. Actually, those people at the rally are PAS people. They paint themselves dark and come out screaming HINDRAF. Indian people won't do that. Orang India tadak bikin itu macam. Dia orang banyak sayang sama saya. Tadak picaya? Nanti saya tunjuk itu sms. Mana saya punya talipon? Dei, handphone ingge? Cilaka punya orang, dia kasi hilang sama saya punya handphone. Tapi saya tadak marah sama dia. Saya sayang sama sumua orang. Apa pasai dia orang mau bikin sama saya ini macam?

Reporter: What do you think are the BN's chances this coming elections?

Samy: 100%. Satu ratus peratus. Kita kasi sapu bersih sumua kurusi. Kita misti menang sumua kurusi. Apa pasai saya cakap itu macam?

Reporter: Semua orang sayang sama Samy.

Samy: Ha, ha, ha, you pun tau. You pun sayang sama saya jugak ka? Itu pasai la kita misti menang punya.

Reporter: Some suggest that you and Khairy do not see eye to eye, is that true?

Samy: Ayooo, jangan cakap itu macam la. Saya banyak sayang sama itu Khairy macam saya punya bapak la. Saya tau dia lagi muda tapi saya anggap dia macam saya punya bapak la. Dia banyak baik punya orang. Dia banyak tolong sama saya la. Jangan cakap itu macam sama Khairy la. Sapa cakap itu macam, saya buleh bunuh sama dia. Dia orang mau cakap saya punya bapak ka, saya punya mak ka, tapa, tapi jangan cakap itu macam sama Khairy la.

Reporter: What do you have to say to the electorates out there?

Samy: Undila Barisan Nasional supaya ini kerajaan bole terus buat apa dia selalu buat. Jangan percaya sama itu pembangkang. Jangan percaya sama itu internet. Saya banyak sayang sama sumua orang Malaysia. Saya akan turus kerja kuat untuk rakyat jelata.

Stranger: Adei Samy, tipu la itu semua.

Samy: Tengok, dia melawak sama saya. Saya tau…

Reporter: Dia banyak sayang sama Samy.

Samy: Ha, ha, ha, ha. Sudah habis ka? Lagi tamau tanya ka. Poto tamau angkat ka?

11 comments:

Kerp (Ph.D) said...

hehehhe...our dear ol' sam.

but today he came out with a quotable quote..."my voters all at home, and not on the streets", a direct reference to Hindraf.

Unknown said...

Kerp,
On election day, they will stay home and not go to the polls.

Anonymous said...

The old horses will be put to rest. The young ones will take over running the country. They'll do it like running a football team. Perhaps more imports?

tokasid said...

Salam che'gu:

Reporter: Mr Samy, can you comment on the on-going inquiry of your staunch supporter Mr Beekay L.

Samy:What supporter? I do no that fella la...Saya tarak kenal sama itu Beekay. Dia juga sendri ada prasan dia important person.

Reporter: Anyway can you give us some comments? Many people are saying he fixed the court.

Samy: Dei...you reporter or repeater of what people say ah? He got fixed cort eh? You all misunderstood la..he got contract to fixed tennis courts,badminton courts,squasy courts la dei...Itu macam bole ada salah ka?

Reporter: What I mean is the court of law.

Samy:Oh that court ah!Saya pircaya ini sumua fitnah semata-mata sama itu Beekay. Dia satu orang butul,butul,butul punya orang.Dia banyak baik punya orang tapi ada orang ada sakit hati sama dia juga. Memang dia banyak baik.Dia kasi saya itu handfon..mana itu handfon...ayoyo..itu tadi ada cakap hilang jugak.Tara apa...saya nanti minta baru punya handfon sama dia.

Reporter: So you know him well lah Datuk?

Samy: No,no,no....tarak itu macam. Orang cakap sama saya dia baik punya orang.pandai fixed courts jugak.saya ingat JKR nanti mau kasi contract sama dia ...

Reporter: So you know him well?

Samy: Dei..pooda chit! Yennade!Apa awak cakap pusing-pusing macam itu ular jugak? Mau kasi perangkap saya ka? Itu pusing-pusing cakap saya satu orang saja pandei...

Reporter; We heard rumours Mr Beekay might take over ypur seat in Sg Siput?

Samy: err...ya ka itu macam? Sapa cakap sama awak? Pakla ka cakap itu Keri ka cakap? Ayoyo...hati saya mao nangis skarang...ayoyo...mana boleh tidur itu macam...Pakla juga apahal boleh tidor...saya juga ta' bole....Sori ah..saya mau pirgi jumpa Pakla sikarang juga mau tanya itu Beekay punya hal juga...

Unknown said...

Doc,
Samy: Butoi ka Pakla mau kasi Singai Siput sama VK?
Pakla: Ya, betoi.
Samy: How about me la Pakla. I have been so loyal to you, please la Pakla, nanti Subramaniam perli sama saya la.
Pakla: Ok, ok lah, you pi Pendang.
Samy: Ayo ama. ayo apa, lebeh baik kasi mati la Pakla. Nanti deposit hilang la.

Unknown said...

hantutelur,
Between a greedy young turk and an old hag who has already got his fill, I'd take the hag.

Daily Nibbler said...

Laugh to bits...thanks che gu.

Unknown said...

Daily Nibbler,
You are welcome. Come again ya hear.

tokasid said...

Che'gu:

Reporter: Mr Samy, I heard rumours that PPP's Kebias might take Sg Siput and you might have to stand in Ipoh against Lim Kit Siang?

Samy: Dei!!! Apa pasal awak cakap ini macam ah?Awak mulut banyak busuk juga..cit!!

Reporter: So what is your satnd on this?

Samy: Saya apa-apa pun saya sirahkan keputusan sama Pakla juga. Kalu Pakla kata saya pirgi Tepeng sana juga saya pirgi. kalau kata saya lawan itu DAP kit Siang saya tarak takut saya lawan juga. Kalau Pakla kata saya lawan Kebias saya lagi suka. saya ingat mau kasi tahu Pakla...sana Tepeng kasi Kebias lawan saya.Sini Sg Siput kalu saya lawansama Kebias.

Reporter: But that will make BN against BN.

Samy: Never mind like that lah. That way easier for BN to campaign.saya sama Kebias sama-sama janji kasi BN menang juga. Kalu itu macam itu pimbangkang punya bendera sama poster tarak dalam Tepeng dan Sg Siput laa...ada betol saya cakap?

Reporter: But that is crazy datuk!

Samy: tarak...tarak...tarak gila. mabuk jugak ada...tadi itu beekayb ada hantar satu botol wain sama saya jugak. saya minta handfon dia wain jugak kasi.Ini misti dia sudah lupa atau dia skrang mabuk...

Unknown said...

Dua lupa sama mabok. Celaka punya VK, ha tengok isekarang sapa pun tamau kawan sama dia. Padan dia punya muka.
Saya orang politik sudah lama, sama sapa pun saya tadak takot lawan. Sama saya punya bapak pun saya lawan punya.

monsterball said...

You really study well Samy's character..to talk like him....hahhhahaha
He is the joke of all Malaysian ministers...and am glad ....the Indians are awakened and serious about their futures.
Better late than never...but boy....when they say and do...they are really brave and righteous.
I never regretted participating the Hindraf walk...with so many blackies asking me....why I am with them.
i replied....I walked for the poor and needies......and was treated like an Uncle...all the way.
It's a wall of all blackies with one yellow old man.......hahahahahaha
But beneath the skin.....all are the same.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

Blog Archive